Šrifto dydis:
2013-06-28

Sveiko svorio paslaptis – tinkamas maistas tinkamu metu


Autorius: RsV agentūra AD VERUM
Rubrikose: Sveikata  Žymos:

 

Nuotrauka Healthmeup.com

 

Naujausi moksliniai tyrimai įrodo, jog rūpinantis sveiku svoriu yra svarbu ne tik maisto racionas, į kurį vis dar dažniausiai nukreipiamas visas dėmesys. Vis svarbesniu veiksniu tampa laikas, kada vartojami tam tikri maisto produktai, nes mūsų organizmas skirtingu paros metu veikia skirtingai. Laikas, kada yra valgoma ar užkandžiaujama yra svarbus tam, kad žinotume, ar tuo metu suvartojamas kalorijas mūsų organizmas paverčia riebalais ar pašalina.

 

„Riešutų maistinė vertė yra daug reikšmingesnė nei daugelis įsivaizduoja, – pastebi bendrovės „Arimex“ vadovas Arnas Jurskis. – Sauja karijų riešutų po pusryčių apsaugo nuo per didelio alkio jausmo, o sauja migdolų po pietų suteikia energijos aktyviai pabaigti darbo dieną.“ Remiantis tyrimais, riešutus geriausia valgyti 10 val. ryte ir 15 val.

 

6.00 val. Pradėkite dieną anksti. Organizmo dehidratacija (vandens trūkumas) gali sulėtinti medžiagų apykaitą ir suaktyvinti hormonų, sukeliančių stresą, gamybą, dėl to anksti ryte reikėtų išgerti bent stiklinę vandens. Taip pat derėtų nepamiršti gerti vandens reguliariai visą dieną. Vis dėlto nereikėtų gerti daug skysčių valgant įvairius patiekalus. Taip yra praskiedžiamos skrandyje valgio metu susidarančios rūgštys, tai gali pakenkti virškinimui.

 

7.00 val. Pusryčiai. Geriausia pusryčiams rinktis produktus, kuriuose apstu baltymų, angliavandenių ir sveikųjų riebalinių rūgščių. Valgant baltymais prisotintus pusryčius praėjus valandai po to, kai atsikeliate ryte, greitėja organizmo medžiagų apykaita, stabdoma stresą sukeliančio hormono gamyba bei užkertamas kelias alkio jausmui visą dieną. Puikus energijos šaltinis visai dienai – tai avižiniai dribsniai, papildyti įvairiais riešutais, džiovintais vaisiais ar sėklomis (migdolais, bertoletijų riešutais, moliūgų sėklomis, saulėgrąžomis, džiovintais abrikosais, spanguolėmis).

 

10.00 val. Reikėtų užkandžiauti baltyminių skaidulų ir sveikųjų riebalų prisotintu maistu. Tam geriausiai tinka maždaug 15 vnt. karijų riešutų ir bananas. Šiuo paros metu sveikieji riebalai maitina virškinamajame trakte esančias gerąsias bakterijas, dėl to detoksikuojamas organizmas, mažėja cholesterolio kiekis kraujyje, atitolinamas alkio jausmas.

 

12.00 val. Pietums reikėtų rinktis baltymų turintį maistą su daržovėmis, pavyzdžiui, špinatų salotas su lašiša. Šiuo paros metu baltymai ir daržovės yra pats tinkamiausias derinys tam, kad organizmo medžiagų apykaita būtų greita ir taip būtų deginami nereikalingi riebalai.

 

15.00 val. Geriausia yra rinktis sveikųjų riebalų ir baltymų kombinaciją. Tam puikiai tinka sauja migdolų, kuri yra vienas geriausių užkandžių prieš ketinant sportuoti ar ruošiantis aktyviam vakarui. Šiuo paros metu riebalų ir baltymų derinys yra naudojamas skatinti amino rūgščių gamybai, kurias organizmas naudoja raumenims formuoti. Ir beje, jei norite smaguriauti, tai daryti geriausia šiuo paros metu. 15val. rekomenduojama paskanauti riešutų, džiovintų vaisių ir nekaloringų saldumynų. Tačiau smaguriauti reiktų tik iki 17.00 val., kadangi vėliau mūsų organizmas saldumynus perdirba į nuovargį kompensuojančią energiją. Po pietų ir pavakarių pakyla mūsų kūno temperatūra ir kraujospūdis, raumenys ima dirbti trečdaliu aktyviau nei iki vidurdienio.

 

18.00 val. Vakare reikėtų rinktis baltymų ir angliavandenių prisotintą maistą, kuriame nėra riebalų. Vakarienei turi tekti 15-20 proc. viso dienos raciono. Dienos metu mūsų medžiagų apykaita yra intensyvesnė, angliavandeniai greičiau paverčiami energija, o štai dienai einant į pabaigą, medžiagų apykaita lėtėja. Miegant ji dar labiau sulėtėja, tad jeigu valgysime itin sunkų maistą prieš miegą, organizmas nespės jo suvirškinti ir ims kaupti riebalų atsargas.

 

Valgykime sveiką maistą tinkamu metu ir būkime sveiki bei energingi.

 

RsV agentūra AD VERUM

 


Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

„Šilutės žinios” redakcija už komentarų turinį neatsako bei pasilieka teisę pašalinti netinkamus, pažeidžiančius įstatymus skaitytojų komentarus. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn. Informuokite „Šilutės žinios” redakciją apie netinkamus komentarus.

2020 metais būstas pritaikytas 5 neįgaliems asmenims 2020 metais būstas pritaikytas 5 neįgaliems asmenims 

  Šilutės rajono savivaldybei 2020 metais valstybės biudžeto lėšų būstų pritaikymo neįgaliesiems darbams atlikti buvo skirta 9 905,66 Eur. » Daugiau

Informacija, ką daryti, jei žmogus turėjo sąlytį su užsikrėtusiuoju koronavirusu Informacija, ką daryti, jei žmogus turėjo sąlytį su užsikrėtusiuoju koronavirusu 

  Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) specialistai primena, kad asmenys, turėję didelės rizikos sąlytį su užsikrėtusiuoju koronavirusine infekcija (COVID-19), » Daugiau

FFP2 respiratoriai – viena geriausių apsaugų FFP2 respiratoriai – viena geriausių apsaugų 

  Veido kaukės dažnai yra naudojamos apsisaugoti nuo virusų bei gripų jų protrūkio metu. Atsiradus naujajam koronavirusui, veido kaukės » Daugiau

Mitai apie riebalų nusiurbimą: kuo netikėti? Mitai apie riebalų nusiurbimą: kuo netikėti? 

  Liposakcija yra labai efektyvus būdas atsikratyti riebalų. Riebalų nusiurbimas užtikrina, kad jo metu bus pašalinamas riebalų perteklius probleminėse » Daugiau

Sveikatai ir laimei: kuo naudingas kanapių aliejus? Sveikatai ir laimei: kuo naudingas kanapių aliejus? 

  Daugelį metų tvirtinama, kad įvairių augalų aliejai gali tapti puikiomis pagalbinėmis priemonėmis kovojant su tam tikromis sveikatos problemomis; » Daugiau

Tūkstančiai žmonių atrado Šilutę: vyko tradicinė ėjimo šventė Tūkstančiai žmonių atrado Šilutę: vyko tradicinė ėjimo šventė 

  Nuo šeštadienio ryto Šilutės centre, greta nuostabaus Hugo Šojaus dvaro, rinkosi aktyvaus laisvalaikio ir sveikatingumo entuziastai iš visos » Daugiau

Veido kaukės vėl bus privalomos parduotuvėse ir paslaugų teikimo vietose Veido kaukės vėl bus privalomos parduotuvėse ir paslaugų teikimo vietose 

  Nuo šeštadienio, rugpjūčio 1 d., apsaugines veido kaukes vėl bus privaloma dėvėti viešajame transporte ir uždarose prekybos ir » Daugiau

Šilutėje nustatytas vienas COVID-19 atvejis Šilutėje nustatytas vienas COVID-19 atvejis 

  Šilutės rajono savivaldybėje nustatytas vienas COVID-19 atvejis. Asmuo grįžęs iš Švedijos, šiuo metu gydosi namuose, Šilutės mieste. Primename, » Daugiau

Kaip prižiūrėti dantis po protezavimo? Kaip prižiūrėti dantis po protezavimo? 

  Dantų protezavimas – puikus sprendimas didžiosios dalies ar visų dantų netekusiems pacientams. Tačiau, kad dantų protezai tarnautų kuo » Daugiau

Oficialu: nuo birželio 16 d. šalyje atšaukiamas karantinas Oficialu: nuo birželio 16 d. šalyje atšaukiamas karantinas 

  Vyriausybės posėdyje priimtas sprendimas atšaukti karantiną nuo 2020 m. birželio 16 d. 24.00 val., tačiau palikta paskelbta valstybės » Daugiau

Medea klinika
Adida papildai sportui
Medea klinika

Naujienų paieška pagal datą
2020 m. gruodžio mėn.
Pr A T K Pn Š S
« Lap    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031