Šrifto dydis:
2016-07-01

Kaip bėgiojantiems išsaugoti sveikus sąnarius?



Rubrikose: Sveikata

 

Laimutis Škikas

 

Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, apie 42 proc. ciklinės veiklos, tokios, kaip bėgimas, vaikščiojimas ar šokinėjimas, metu patirtų traumų sudaro kelio traumos. Gydytojų-traumatologų teigimu, statistika nereikėtų stebėtis, nes tokio sporto kaip bėgimas metu apkrova sąnariams padidėja 3–4 kartus, todėl nesunkiai gali atsirasti skausmas ar kitos traumos. Kauno klinikos „Bendrosios medicinos praktika“ ortopedas-traumatologas Laimutis Škikas įspėja, kad norintys išsaugoti sveikus sąnarius ir džiaugtis sporto teikiamais malonumais, turėtų atkreipti dėmesį į kelis svarbius patarimus.

 

„Jeigu bėgant ar po bėgimo jaučiate skausmą aplink kelio girnelę ar maudimą einant, tūpiant, lenkiant koją ar lipant į bei nuo kalno, taip pat tinimą ar traškėjimą – tai ženklai, kad reikėtų susirūpinti savo sąnarių būkle, – sako L. Škikas. – Kitaip nei raumenų audiniai, susidėvėjusios sąnarių kremzlės neatsinaujina ir prasideda degeneraciniai procesai, galintys iššaukti nepagydomą ir judėjimo laisvę apribojančią ligą – osteoartritą. Tam, kad išvengtumėte šių nemalonių pasekmių, sveikai maitinkitės, stebėkite savo kūno svorio pokyčius ir būtinai atsakingai sportuokite.

 

Bėgiojant, kas kartą ant grindinio nusileidus kojai, sąnariui tenkanti apkrova yra maždaug penkis kartus didesnė už kūno svorį, todėl nenuostabu, kad ilgainiui gali atsirasti maudimo, tempimo, kaitimo jausmas ar net skausmas. Mėgstantiems bėgioti, gydytojas pataria atkreipti dėmesį į kojos statymo techniką – pėdą ant žemės reikėtų nuleisti minkštai, atsispiriant nuo žemės, koja turėtų būti ištiesta per kelius – bėgimas turėtų priminti lengvą spyruokliavimą. Toks savęs stebėjimas sporto metu gali šiek tiek varginti, tačiau ilgainiui taisyklinga bėgimo technika taps įpročiu, palengvinančiu sąnarių darbą. Storo pado avalynė bei minkšta, ne asfaltinė danga taip pat padeda amortizuoti pėdos sąlytį su žeme.

 

Prieš išbėgant į trasą, būtina bent 10–15 minučių apšilti. Lengva mankšta ir tempimo bei kojų sukimo pratimai leidžia tinkamai paruošti kojų raumenis ir sąnarius didesniam krūviui. Bėgant svarbu neprarasti budrumo – nepastebėjus akmens, šakos bei kitos kliūties, pėda gali pakrypti ar nuslysti. Ne mažiau svarbu bėgant – pasirinkti sau tinkamą krūvį. Iš pradžių bėgdami žmonės palaiko reikiamą tempą, jų laikysena ir pėdos statymas – taisyklingi. Didėjant nuovargiui, bėgikai po truputį ima kūprintis, jų žingsniai sunkėja, kojos linksta, stuburas išsikreipia. Pajutus, kad laikytis pradinio bėgimo režimo tampa sudėtinga – treniruotę derėtų nutraukti, nekenkiant nei sąnariams, nei bendrai sveikatos būklei. Gydytojai pastebi, kad su traumomis dažnai susiduria ne tik nepatyrę, bet ir anksčiau intensyviai sportavę žmonės. Seniau ilgas distancijas įveikdavę bėgikai po ilgos pertraukos tikisi, kad nesunkiai įveiks tokį patį atstumą, tačiau jie lygiai taip pat turėtų iš naujo pratintis prie fizinės apkrovos ir po truputį didinti krūvį.

 

L. Škikas įspėja – jokiu būdu negalima ignoruoti skausmo bėgimo metu ar po jo. Kartais žmonės numoja ranka į nemalonius pojūčius sportuojant, tikėdamiesi, jog tai tik ilgo neveiksnumo pasekmė ir netrukus viskas susitvarkys. Iš tikrųjų skausmas yra rimtas signalas, įspėjantis, jog treniruotę derėtų nutraukti ir bandyti kitą dieną, o idealiu atveju – pasikonsultuoti su gydytoju ar treneriu dėl galimai netaisyklingos bėgimo technikos, avalynės ar rimtesnių, su sveikata susijusių, priežasčių.

 

Siekiant apsaugoti sąnarius, gydytojas L. Škikas rekomenduoja specialius vaistinėse esančius gelius, kurie ne tik malšintų skausmą, bet per 2–3 savaites padėtų sumažinti trintį, gerintų kremzlės kokybę bei sinovinį skystį. Veiksmingas ir sveikatai nekenksmingas priemones, kurių sudėtyje yra natūralių, žmogaus organizme esančių molekulių, fosfolipidų, gydytojas pataria naudoti ne tik jaučiant skausmą sąnariuose, bet ir profilaktiškai. Nedidelį kiekį gelio, prieš bėgant, reikėtų užtepti kelio sąnario vietoje ir leisti jam įsigerti. Gydytojas pataria nesusigundyti greito poveikio nuskausminamaisiais ir orientuotis į priemones, kurios malšina ne skausmą, o jo priežastis.

 

 


Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

„Šilutės žinios” redakcija už komentarų turinį neatsako bei pasilieka teisę pašalinti netinkamus, pažeidžiančius įstatymus skaitytojų komentarus. Už komentarus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn. Informuokite „Šilutės žinios” redakciją apie netinkamus komentarus.

Kuo pavojingas žemas kraujo spaudimas? Kuo pavojingas žemas kraujo spaudimas? 

  Kraujospūdis labai reikšmingas sveikatos ir geros savijautos kontekste. Nuo šio rodiklio priklauso tai, kaip jaučiamės – padidėjęs arba » Daugiau

Šilutės ligoninės laikino vadovo pareigas pavesta eiti gydytojui Algiui Starkui Šilutės ligoninės laikino vadovo pareigas pavesta eiti gydytojui Algiui Starkui 

  Šilutės ligoninės steigėjo, Šilutės rajono savivaldybės pavedimu, nuo šių metų spalio 5 dienos vyriausiojo gydytojo pareigas laikinai eina » Daugiau

Nuspręsta: kaukių dėvėjimas patalpose tapo privalomu Nuspręsta: kaukių dėvėjimas patalpose tapo privalomu 

  LR priėmė sprendimą nuo spalio 1 d. įvesti privalomą kaukių dėvėjimą uždarose erdvėse, o darbą organizuoti nuotoliniu būdu. » Daugiau

Šilutės ligoninės vadovo veiksmai buvo įvertinti pagal Baudžiamąjį kodeksą Šilutės ligoninės vadovo veiksmai buvo įvertinti pagal Baudžiamąjį kodeksą 

  Teismas patvirtino Klaipėdos apygardos prokuratūros Tauragės apylinkės prokuratūros prokuroro nutarimą, kuriuo Šilutės ligoninės vyriausiasis gydytojas pripažintas pateikęs netikrus » Daugiau

Dėl COVID-19 protrūkio uždaryta visa mokykla Dėl COVID-19 protrūkio uždaryta visa mokykla 

  96 Šilutės rajono Usėnų pagrindinės mokyklos auklėtiniai vos spėjus prasidėti naujiesiems mokslo metams nuo šio pirmadienio jau mokosi » Daugiau

Kaip prezervatyvai apsaugo nuo ŽIV? Kaip prezervatyvai apsaugo nuo ŽIV? 

  Žmogaus imunodeficito virusas (ŽIV) yra lytiškai plintantis virusas, kurio galima veiksmingai išvengti naudojant tinkamus barjerinius metodus, pavyzdžiui, prezervatyvus » Daugiau

Vakcinacijos centras keliasi į naujas patalpas Vakcinacijos centras keliasi į naujas patalpas 

  Informuojame, kad nuo rugpjūčio 23 d. Vakcinacijos centras veiks naujose patalpose adresu Lietuvininkų g. 10, Šilutė. Darbo laikas: » Daugiau

Šlapinimasis naktį – prostatos vėžio ženklas? Šlapinimasis naktį – prostatos vėžio ženklas? 

  Daugelis pacientų klausia, ar šlapinimasis naktį gali būti prostatos vėžio požymiu. Ir taip, ir ne. Naktinis šlapinimasis gali » Daugiau

Šilutės ligoninėje draudžiamas pacientų lankymas Šilutės ligoninėje draudžiamas pacientų lankymas 

  Atsižvelgiant į epidemiologinę situaciją Šilutės rajone bei siekiant išvengti naujų COVID-19 ligos užsikrėtimo atvejų, nuo rugpjūčio 4 dienos » Daugiau

Protinio danties rovimas Protinio danties rovimas 

  Reikalingas protinio danties rovimas? Panevėžyje įsikūrusi odontologijos klinika yra pasiruošusi aptarnauti Jus ir atskubėti į pagalbą tada, kai » Daugiau

Naujienų paieška pagal datą
2021 m. spalio mėn.
Pr A T K Pn Š S
« Rgs    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Adida papildai sportui