Įsigaliojo nauji privalomosios techninės apžiūros reikalavimai(1)
Rubrikose: Įvairenybės Žymos: Kelyje
Valstybinė kelių transporto inspekcija primena, kad nuo kovo 1 d. pasikeitė kai kurie Techniniai motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimai. Šie pasikeitimai susiję su Europos Sąjungos (ES) direktyvų, kuriose akcentuojamas eismo saugumas ir aplinkosauga, įgyvendinimu.
Prieš tai galioję Techniniai reikalavimai didžiąja dalimi atitiko ES direktyvų nuostatas, todėl nuo kovo 1-osios pasikeitė tik nedidelė jų dalis, susijusi su tikrinimo metodų pasikeitimu.
Nuo šiol stabdžių patikros metu papildomai bus tikrinama stabdžių valdymo įtaisų (pedalo ir (ar) svirties) eiga bei jų valdymo metu kylanti įvarža ar atsiradęs laisvumas, automatinis priekabos stabdžių veikimas, atjungiant kai kurias jungtis (šis tikrinimas bus atliekamas tik transporto priemonėms su pneumatine stabdžių sistema).
Tikrinant daugiau dėmesio taip pat bus skiriama tiesioginę įtaką eismo saugumui turintiems transporto priemonių elementams: vairo mechanizmui, ratams, padangoms. Jeigu neveiks stabdžių skysčio indikatorius, tai bus laikoma dideliu trūkumu.
Labai svarbia išlieka ir išmetimo sistemos patikra. Naujuose techniniuose reikalavimuose numatytas motorinių transporto priemonių išmetamųjų dujų neutralizavimo (toksinių medžiagų mažinimo) įrangos (katalizatorių) išsamesnis tikrinimas. Tačiau šiuo atveju neigiamai vertinama bus tik tuomet, jei katalizatoriaus pagal konstrukciją nebus transporto priemonėje, kurios techninė apžiūra nuo šių metų kovo 1-osios bus atliekama pirmą kartą.
Tačiau Techniniuose reikalavimuose numatyta ir nemažai pakeitimų, kad privalomoji techninė apžiūra būtų paprastesnė: atsisakyta išmetamųjų dujų automobiliuose dvigubos patikros; iš transporto priemonių valdytojų nebus reikalaujama suskystintų dujų įrangos sumontavimo pažymos; atsisakyta vertinti trūkumus, susijusius su transporto priemonių estetine išvaizda bei nesvarbius kelių eismo dalyvių saugumo požiūriu, ir pan.
Skaitytojų komentarai
Parašykite komentarą
Gruodžio 2 dieną Šilutės F. Bajoraičio viešojoje bibliotekoje vyko informatyvus ir jaunimą įtraukiantis renginys „Šiandien – smalsu, rytoj » Daugiau
Šilutės r. savivaldybė informuoja, kad netrukus bus pradėtas įgyvendinti projektas „Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 206 Šilutė–Rusnė ruožo » Daugiau
Informuojame, kad 2025 m. spalio 30 d. nuo 08.00 val. iki 17.00 val. Naujininkų, Žąsyčių, Medžioklės, Kančaičių ir » Daugiau
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas informuoja, kad didžiausių mobilizacinės sistemos patikrinimo pratybų „Vyčio skliautas 2025“ metu šalyje bus » Daugiau
Nuo 2025 m. spalio 9 d. visoje Europos Sąjungoje įsigalioja svarbūs pakeitimai visiems, kurie naudojasi mokėjimo paslaugomis. Mokėjimai » Daugiau
Informuojame, kad nuo 2025 m. spalio 6 d. iki 2025 m. spalio 24 d. (šviesiu ir tamsiu paros » Daugiau
Rugsėjo 18 d. Uostadvaryje (Rusnės sen.) vyko civilinės saugos kompleksinės pratybos „Atmata2025“, kurių metu buvo vertinamas savivaldybės ir » Daugiau
Pirmaujanti Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ ir toliau savo „Airbus A220-300“ lėktuvus vadina Baltijos šalių miestų ir » Daugiau
Akcinės bendrovės Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) žemsiurbė „Upyna“ pradėjo įplaukų į Kintų ir Šturmų prieplaukas valymo darbus. » Daugiau
Informuojame, kad š. m. rugpjūčio 23 d. – spalio 6 d. Ignalinos, Lazdijų, Šakių, Švenčionių, Šalčininkų, Šilutės, Tauragės, » Daugiau





Pagrindinės skaudžių avarijų priežastys dažniausiai būna viršytas greitis, girtumas, rizikingas lenkimas, nepatirtis. Ar atliko kas nors tyrimus, kokią avarijų dalį sudaro įvykiai dėl techninių automobilių trūkumų? Manau, kad naujų automobilių pardavėjų lobistai gerokai perlenkė lazdą. Žmonės neperka naujų automobilių ne dėl to, kad nenori, o visai dėl kitos gerai žinomos priežasties.