Jei esate susidūrę su internetine rinkodara arba turite savo interneto svetainę, neabejotinai esate girdėję terminą „SEO“. Tai yra angliško žodžių junginio – Search Engine Optimization – akronimas, kuris lietuvių kalboje reiškia optimizavimą paieškos sistemoms, dažniausiai omenyje turint Google.
SEO yra viena iš skaitmeninės rinkodaros sričių, kurios tikslas – pagerinti svetainės ar atskirų jos puslapių pozicijas paieškos rezultatų puslapiuose ir taip pritraukti didesnį lankytojų srautą pagal tam tikras paieškos užklausas (raktinius žoždius). Tam tikslui pasiekti yra naudojamos įvairios svetainės optimizavimo metodikos, kurių visuma sudaro tai, ką vadiname SEO arba SEO optimizavimu.
Nors SEO apima daug skirtingų veiksmų, paprastumo dėlei, jis dažniausiai skirstomas į dvi kategorijas: vidinį SEO (pačios svetainės ir jos turinio optimizavimą) ir išorinį SEO (svetainės reputacijos internete valdymą). Paanalizuokime, kokie yra pagrindiniai SEO principai ir kaip yra atliekamas SEO optimizavimas interneto svetainėms.
Vidinis SEO
Paieškos sistemos nėra žmonės ir negali svetainės suprasti ir įvertinti taip, kaip ją supranta ir vertina paprasti lankytojai. Todėl jos turi savo „kalbą“, kuria kiekviena svetainė „komunikuoja“ su paieškos sistemomis. Vienas iš pagrindinių bet kokios SEO optimizacijos užduočių yra padėti svetainei geriau „komunikuoti“ su paieškos sistemomomis, o pastarosioms – lengviau suprasti ir įvertinti svetainę ir jos turinį.
Tam tikslui, pirmiausia, yra būtina ištaisyti bet kokias technines klaidas svetainėje, kurios neleidžia paieškos sistemų robotams pasiekti ar tinkamai suprasti svetainės puslapių. Pavyzdžiui, svetainę būtina pritaikyti mobiliesiems įrenginiams, taip pat užtikrinti, kad joje nebūtų puslapių peradresavimo klaidų, neveikiančių nuorodų ir kitų problemų. Didelis tokių klaidų skaičius gali ne tik neigiamai paveikti svetainės indeksavimą, bet taip pat gali sufleruoti paieškos sistemoms apie prastą svetainės kokybę.
Ištaisius tokias klaidas, taip pat svarbu užpildyti kitas „komunikavimo“ spragas. Pavyzdžiui, kokybiškas, lankytojų lūkesčius atitinkantis ir naudingas puslapis taip pat privalo visa tai tinkamai iškomunikuoti ir paieškos sistemoms. Tam tikslui gali reikėti sukurti tinkamą puslapio turinio struktūrą naudojant atitinkamas HTML antraštes, taip pat susieti puslapį su kitais svetainės puslapiais per vidines nuorodas. Esant poreikiui, taip pat gali reikėti įvesti kitas korekcijas ar sukurti papildomą svetainės turinį.
Šiame etape taip pat gali būti prijungiami „Google Analytics“, „Google Search Console“ ir kiti nemokami įrankiai svetainės srauto, pozicijų ir klaidų stebėjimui, kas yra naudinga ne tik SEO tikslams. Taip pat, pagal poreikį, puslapiai pritaikomi struktūrizuotiems duomenims (angl. structured data) pagal schema markup, sukuriama Google My Business paskyra geresniam svetainės pasiekiamumui pagal lokalias užklausas.
Išorinis SEO
Tačiau visų pačios svetainės optimizavimo galimybių išnaudojimas – tik viena iš SEO medalio pusių. Kita pusė – svetainės autoriteto valdymas. Aptikusi kelias vienodai kokybiškas interneto svetaines, paieškos sistema vis tiek privalės jas išreitinguoti. Tai įprastai daroma atsižvelgiant į svetainės reputaciją ar autoritetą, kuris sukuriamas už pačios svetainės ribų.
Išorinių nuorodų skaičius yra vienas iš pagrindinių būdų, kaip yra matuojamas svetainių autoritetas. Supaprastinus, kuo daugiau šaltinių internete patalpina nuorodą į svetainę (tai – vadinamieji backlinkai), tuo ta svetaine yra laikoma autoritetingesne. Išorinis SEO optimizavimas yra susijęs būtent su svetainės autoriteto stiprinimu, išnaudojant įvairias galimybes pagerinti svetainės reputaciją paieškos sistemų akyse.
SEO optimizavimas – daugiau nei klaidų taisymas ir nuorodų rinkimas
Žinoma, SEO optimizavimas apima kur kas daugiau, nei pateikta šiame straipsnyje. Tiek SEO skirstymas į vidinį ir išorinį, tiek šis trumpas jų aiškinimas toli gražu neišsemia visų SEO darbų, kurie būtini norint tinkamai optimizuoti savo svetainę. Tam tikslui taip pat yra būtina atsižvelgti į tai, kokia yra konkurencinė aplinka; kaip puslapis atitinką konkretų už paieškos užklausos besislepiantį lankytojo lūkestį; kaip lengvai lankytojas gali naudotis puslapiu; kokia yra puslapio vidinių ir išorinių nuorodų struktūra ir t.t.
SEO optimizavimu galima užsiimti patiems arba kreiptis į SEO paslaugas teikiančius profesionalus. Bet kuriuo atveju, būtina suprasti, kad priklausomai nuo konkurencijos, SEO gali pareikalauti ilgalaikių investicijų ir bent kelių mėnesių nuoseklaus darbo, kad būtų galima pasiekti norimų rezultatų.
Teisingai išmatuoti durų angas yra itin svarbu, norint užtikrinti, kad naujos durys puikiai tiktų montavimui jūsų namuose. Juk » Daugiau
Vonios burbulai – tai malonumą teikianti priemonė, kuri, įmesta į šiltą vonią, ištirpsta ir sukuria gausybę švelnių putų. » Daugiau
Pramogos, nors dažnai vertinamos kaip atsipalaidavimo ir linksmybių būdas, gali turėti gilesnį poveikį mūsų gebėjimams ir mąstymui. Daugelis » Daugiau
Avarinis durų atrakinimas – paslauga, apie kurią daugeliui žmonių tikrai teko girdėti, o kai kuriems – ir pasinaudoti. » Daugiau
Būsto paskola – tai vienas iš svarbiausių finansinių sprendimų, kuriuos tenka priimti daugeliui žmonių. Ji suteikia galimybę įsigyti » Daugiau
Kai galvojame apie savo svajonių namų interjerą, dažniausiai mintys sukasi apie didžiuosius sprendimus – baldų pasirinkimą, sienų spalvas » Daugiau
Renkantis profesionalią garso ir vaizdo įrangą namams ar verslui, svarbu atsižvelgti į nemažai skirtingų aspektų. Rekomenduojama įsigyti aukščiausios » Daugiau
Rankšluosčiai yra neatsiejama kasdienio gyvenimo dalis, tačiau laikui bėgant jie gali prarasti savo minkštumą ir švelnumą. Neteisinga priežiūra » Daugiau
Skalbimo mašina su džiovykle – tai patogus ir praktiškas buities prietaisas, kuris gali padėti sutaupyti laiką ir vietos, » Daugiau
Roletai „diena-naktis“ – tai modernus ir funkcionalus langų dengimo sprendimas, kuris pastaraisiais metais pelnė daugelio žmonių dėmesį dėl » Daugiau
Parašykite komentarą