Kelininkai: mes žiemai pasirengę. O vairuotojai?
Rubrikose: Įvairenybės » Lietuvoje Žymos: Kelyje
Kai kuriose Skandinavijos šalyse vairuotojams jau teko prisiminti automobilio valdymo žiemos sąlygomis ypatumus, tą patį netrukus teks padaryti ir lietuvaičiams. Tas „netrukus“ visada yra sunkiai nuspėjamas. Tačiau kelininkai žada, kad artėjančiam sudėtingajam vairavimo sezonui jie visiškai pasirengę, ir nepritrūks nei technikos, nei pastangų.
Anot Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovybės, kelininkai organizavo valstybinės reikšmės kelių priežiūrą žiemą, atsižvelgdami į šiųmetinį kelių priežiūros finansavimą.
Valstybinės reikšmės keliai – magistraliniai, krašto ir rajoniniai – bus prižiūrimi skirtingu lygiu. Pirmiausia bus valomos bei barstomos pagrindinės šalies magistralės, taip pat krašto bei rajoniniai keliai, kuriuose yra didžiausias eismo intensyvumas. Praktika įrodė, kad būtent tokia kelių priežiūros tvarka padeda užtikrinti didesnį transporto pralaidumą ir eismo saugumą.
Kita vertus, kelias nenuvalomas ir nepabarstomas akimirksniu, tam reikia laiko: magistraliniams keliams – 3 valandų, krašto keliams – 4 valandų. Ir dar. Dauguma rajoninių kelių nebarstomi, o valomi tik nuvalius pagrindinius kelius. Jeigu pūga stipri ir trunka ilgai, rajoniniai keliai kurį laiką gali būti nevalomi. Jie visiškai nuvalomi maždaug per 2 dienas pasibaigus pūgai.
Suprantama, kelių priežiūra žiemą nėra pigi: vienas didelis automobilinis barstytuvas (gabenantis 8-9 tonos druskos) per 2 valandas vienu reisu nuvalo ir pabarsto apie 30 km kelio. Vieno tokio reiso kaina – iki 3000 litų. Vieną kartą pabarstyti visus magistralinius, krašto ir rajoninių kelių pavojingus ruožus kainuoja apie 1 mln. Lt.
Be to, ateina metas, kai senus susidėvėjusius mechanizmus būtina pakeisti naujais. Pavyzdžiui, šiemet dėl šios priežasties valstybės įmonės turėjo nusipirkti 9 traktorinius valytuvus, 23 automobilinius valytuvus-barstytuvus bei 5 pakabinamus rotorinius sniego valytuvus.
Per žiemą išberiama 80-85 tūkst. tonų druskos. Šiuo metu sandėliuose yra apie 40 tūkst. tonų, t.y. (sukaupta atsargų maždaug 8 darbo savaitėm). Žiemai paruošti 54 druskos ir 36 smėlio-druskos sandėliai.
Dera darsyk prisiminti: kad ir kokia operatyvi būtų kelių priežiūra, kad ir kiek daug technikos dirbtų keliuose, sningant ir pustant eismo sąlygos vis vien bus prastos – gamta už žmogų stipresnė. Tad vairuotojai turėtų pasistengti, kad jų transporto priemonė būtų tinkamai parengta žiemai.
LAKD Kelių priežiūros skyrius
Gruodžio 2 dieną Šilutės F. Bajoraičio viešojoje bibliotekoje vyko informatyvus ir jaunimą įtraukiantis renginys „Šiandien – smalsu, rytoj » Daugiau
Šilutės r. savivaldybė informuoja, kad netrukus bus pradėtas įgyvendinti projektas „Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 206 Šilutė–Rusnė ruožo » Daugiau
Informuojame, kad 2025 m. spalio 30 d. nuo 08.00 val. iki 17.00 val. Naujininkų, Žąsyčių, Medžioklės, Kančaičių ir » Daugiau
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas informuoja, kad didžiausių mobilizacinės sistemos patikrinimo pratybų „Vyčio skliautas 2025“ metu šalyje bus » Daugiau
Nuo 2025 m. spalio 9 d. visoje Europos Sąjungoje įsigalioja svarbūs pakeitimai visiems, kurie naudojasi mokėjimo paslaugomis. Mokėjimai » Daugiau
Informuojame, kad nuo 2025 m. spalio 6 d. iki 2025 m. spalio 24 d. (šviesiu ir tamsiu paros » Daugiau
Rugsėjo 18 d. Uostadvaryje (Rusnės sen.) vyko civilinės saugos kompleksinės pratybos „Atmata2025“, kurių metu buvo vertinamas savivaldybės ir » Daugiau
Pirmaujanti Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ ir toliau savo „Airbus A220-300“ lėktuvus vadina Baltijos šalių miestų ir » Daugiau
Akcinės bendrovės Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) žemsiurbė „Upyna“ pradėjo įplaukų į Kintų ir Šturmų prieplaukas valymo darbus. » Daugiau
Informuojame, kad š. m. rugpjūčio 23 d. – spalio 6 d. Ignalinos, Lazdijų, Šakių, Švenčionių, Šalčininkų, Šilutės, Tauragės, » Daugiau





Parašykite komentarą