Neseniai kelininkai įspėjo vairuotojus, kad atsipalaiduoti kelyje yra gerokai per anksti, o štai vakar ir patys vėl kibo žiemai į atlapus.
Vasario 19-ąją, antradienį, stipriai pasnigo ir snyguriavo didžiojoje šalies teritorijoje. Kai kuriose apskrityse sniegą pustė pažeme, eismą sunkino rūkas, iki 300 m sumažinęs matomumą. Magistralinių ir krašto kelių dangos tapo provėžotos, padengtos puriu arba prispaustu sniegu. Rajoninių kelių dangos pasidengė puriu arba privažinėtu sniegu, kai kur radosi papustytų ruožų.
Valstybinės reikšmės keliuose vakar dirbo 270 barstytuvų ir 376 sniego valymo mechanizmai. Kai kurie magistralinių kelių ruožai buvo valomi ir barstomi 2-3 kartus, o intensyvaus automobilių eismo ir 3-4 kartus per parą. Krašto keliai atitinkamai 1-2 kartus, o rajoniniai – tik nuvalius ir pabarsčius aukščiau išvardytuosius. Dėl didelio darbo krūvio liko ir visai nevalytų rajoninių kelių.
Vakarykštės žiemos „išdaigos“ kaina vien tik valstybinės reikšmės keliuose – beveik 3 mln. litų. Kelininkų skaičiavimu, jei 30 dienų iš eilės snigtų ir pustytų kaip vakar, baigtųsi visos žiemos priežiūrai skirtos lėšos. Taip pat apskaičiuota, kad maždaug 30 dienų per žiemos sezoną tokios ir pasitaiko, todėl kitomis – palyginti lengvesnėmis dienomis, kelininkai priversti taupyti.
Todėl Lietuvos automobilių kelių direkcija dar kartą primena, kad žiemą valstybinės reikšmės keliai šalyje valomi ir barstomi, deja, ne ištisą parą, o nustatyta tvarka nuo ankstaus ryto iki vakaro. Kiekviena valstybinės reikšmės kelių (magistralinių, krašto, rajoninių) grupė ir net atskiri keliai, atsižvelgiant į eismo intensyvumą ir reikšmę, prižiūrima pagal skirtingą priežiūros lygį.
Kadangi nuo visų prižiūrimų kelių vienu metu akimirksniu kaip burtininko lazdele mostelėjus nuvalyti sniegą ir juos pabarstyti nėra galimybių, žiemos priežiūros darbai užtrunka tam tikrą laiką ir yra atliekami tam tikru eiliškumu pagal kelių svarbą. Pirmiausia yra valomi ir (arba) barstomi didžiausio eismo intensyvumo keliai. Tokia kelių priežiūros tvarka padeda užtikrinti saugesnį eismą keliuose ir yra ekonomiškai efektyviausia.
Nustatyti reikalavimai priežiūros kokybei paprastai „sugriūna“ ir netaikomi esant sudėtingoms oro sąlygoms, kai: ilgiau kaip 6 val. sninga ir (arba) pusto; ilgiau kaip 24 val. su pertraukomis sninga ir (arba) pusto; įšalęs kelias po lietaus apledėja, esti lijundra; per parą kelias apledėja daugiau kaip 2 kartus; oro temperatūra dieną nepakyla aukščiau kaip iki –8 °C.
Magistraliniai keliai, I priežiūros lygis
Magistralinis kelias A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda nuo Vilniaus iki Sitkūnų sankryžos su A8 keliu ir kelias VIA BALTICA (Ryga–Panevėžys–Kėdainiai–Sitkūnai–Kaunas–Marijampolė–Suvalkai) prižiūrimi pagal magistralinių kelių pirmąjį priežiūros lygį. Kelių priežiūros tarnybos šiuose keliuose budi visą parą.
Magistraliniai keliai, II priežiūros lygis
Likę magistraliniai keliai prižiūrimi pagal magistralinių kelių antrąjį priežiūros lygį. Kelių priežiūros tarnybos šiuose keliuose budi, valo sniegą ir barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 4 iki 22 val.
Krašto keliai, II priežiūros lygis
Krašto keliai prižiūrimi pagal krašto kelių antrąjį priežiūros lygį. Kelių priežiūros tarnybos šiuose keliuose budi, valo sniegą ir barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 6 iki 19 val. Šie keliai turi būti nuvalyti ir pabarstyti praėjus ne daugiau kaip 4 val. nustojus snigti. Esant slidžiai kelio dangai pirmą kartą šiuos kelius rytą būtina barstyti iki 8 val. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 8 val. Nuo 19 iki 6 val. ryto šie keliai nevalomi ir nebarstomi. Šiuose keliuose gali būti suspausto sniego provėžų.
Rajoniniai keliai, III priežiūros lygis
Rajoniniai keliai prižiūrimi pagal rajoninių kelių trečiąjį priežiūros lygį. Juose dirbama nuo 9 iki 18 val. Valoma tik baigus tvarkyti magistralinius ir krašto kelius. Barstoma tik intensyvaus eismo rajoninių kelių pavojinguose ruožuose (stačiose įkalnėse, staigiuose posūkiuose) ir tik po stiprių lijundrų arba plikšalų. Eismas esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms gali nutrūkti ne ilgiau kaip 48 val.
Rajoniniai keliai, kurių eismo intensyvumas yra didesnis kaip 1 000 aut./ parą (apie 1 tūkst. km), prižiūrimi pagal I rajoninių kelių priežiūros lygį.
Kelių priežiūros tarnybos šiuose keliuose budi, valo sniegą ir barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 6 iki 19 val. Šie keliai turi būti nuvalyti ir pabarstyti praėjus ne daugiau kaip 5 val. nustojus snigti. Esant slidžiai kelio dangai pirmą kartą šiuos kelius būtina pabarstyti iki 9 val. Eismas, esant ypač sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms, gali nutrūkti ne ilgiau kaip 8 val.
LAKD inf.
Gruodžio 2 dieną Šilutės F. Bajoraičio viešojoje bibliotekoje vyko informatyvus ir jaunimą įtraukiantis renginys „Šiandien – smalsu, rytoj » Daugiau
Šilutės r. savivaldybė informuoja, kad netrukus bus pradėtas įgyvendinti projektas „Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 206 Šilutė–Rusnė ruožo » Daugiau
Informuojame, kad 2025 m. spalio 30 d. nuo 08.00 val. iki 17.00 val. Naujininkų, Žąsyčių, Medžioklės, Kančaičių ir » Daugiau
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas informuoja, kad didžiausių mobilizacinės sistemos patikrinimo pratybų „Vyčio skliautas 2025“ metu šalyje bus » Daugiau
Nuo 2025 m. spalio 9 d. visoje Europos Sąjungoje įsigalioja svarbūs pakeitimai visiems, kurie naudojasi mokėjimo paslaugomis. Mokėjimai » Daugiau
Informuojame, kad nuo 2025 m. spalio 6 d. iki 2025 m. spalio 24 d. (šviesiu ir tamsiu paros » Daugiau
Rugsėjo 18 d. Uostadvaryje (Rusnės sen.) vyko civilinės saugos kompleksinės pratybos „Atmata2025“, kurių metu buvo vertinamas savivaldybės ir » Daugiau
Pirmaujanti Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ ir toliau savo „Airbus A220-300“ lėktuvus vadina Baltijos šalių miestų ir » Daugiau
Akcinės bendrovės Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) žemsiurbė „Upyna“ pradėjo įplaukų į Kintų ir Šturmų prieplaukas valymo darbus. » Daugiau
Informuojame, kad š. m. rugpjūčio 23 d. – spalio 6 d. Ignalinos, Lazdijų, Šakių, Švenčionių, Šalčininkų, Šilutės, Tauragės, » Daugiau





Parašykite komentarą