Kiekviena transporto užduotis yra unikali, o jos organizavimo sudėtingumas priklauso nuo daugelio veiksnių. Sudėtingesni visada apima, be kita ko, nestandartinį transportą. Tai susiję su didesniais sunkumais, skirtingos infrastruktūros naudojimu ir specialiais formalumais. Daugiau informacijos rasite vežėjo internetinėje svetainėje. Sužinokite, kaip organizuoti negabaritinių krovinių gabenimą kelių transportu ir kokios yra tokios veiklos sąnaudos.
Kas yra negabaritinis krovinys?
Nestandartiniai (negabaritiniai) kroviniai– tai krovinių, viršijančių tam tikrus standartus, gabenimas, susijęs su:
-
mase,
-
ilgiu,
-
pločiu.
Tai parametrai, kurie labai svarbūs kelių transporte. Per didelis krovinio plotis ar ilgis gali kelti pavojų kelyje, o normas viršijantis svoris kelia per didelį spaudimą. Todėl jei bent vienas iš šių veiksnių viršija reglamentuose priimtus standartus, tai vadinama nestandartiniu ar negabaritiniu kroviniu.
Negabaritinis krovinys – vežimo taisyklės
Kokios specialios transportavimo taisyklės galioja visiems negabaritinių krovinių vežimams? Visų pirma, turėtumėte atsižvelgti į Kelių kodekso nuostatas. Pagal juos:
-
apie kiekvieną nestandartinį vežimą turi būti pranešta kompetentingoms institucijoms (atsižvelgiant į konkretų vežamų prekių pobūdį),
-
už negabaritinių krovinių vežimą turi būti mokamas atitinkamas naudojimosi keliu mokestis,
-
nestandartinis vežimas turėtų vykti specialiai pažymėtoje kolonoje.
Pirmiausia turite gauti leidimą. Tada turėsite sumokėti mokestį. Toliau reikia tinkamai pritvirtinti krovinį ir paruošti transportą. Taip pat reikės atitinkamų ženklų. Jei krovinys išsikiša iš transporto priemonės priekio ar šono, jis turi būti pažymėtas atitinkama žymėjimo lentele.
Taip pat gali prireikti apšvietimo. Iš priekio išsikišantis krovinys turi būti papildomai apšviestas balta šviesa (atsuktas į priekį), jei matomumas prastas. Panašioje situacijoje iš šonų kyšantys kroviniai turėtų būti pažymėti baltu atšvaitu, nukreiptu į priekį, o raudonu atšvaitu, nukreiptu atgal.
Krovinys, išsikišęs iš transporto priemonės galo, turėtų būti pažymėtas baltomis ir raudonomis juostelėmis, dedamos tiesiai ant krovinio arba ant skydo (vadinamoji negabaritinė žyma).
Negabaritinis kelių transportas – kiek tai kainuoja?
Analizuojant aukščiau pateiktus reikalavimus, nesunku atspėti, kad negabaritinis kelių transportas generuos didesnes sąnaudas nei atliekant standartines transportavimo užduotis. Kiek tiksliai gali kainuoti? Kiekvieną kartą atliekamas individualus skaičiavimas. Atsižvelgiama į tokius veiksnius kaip:
-
pakrovimo vieta,
-
iškrovimo vieta,
-
krovinio matmenys,
-
krovinio masė,
-
nurodyta transporto iškrovimo data.
Kas turi didžiausią įtaką išlaidoms, kai kalbama apie negabaritinį transportą?
Tai apima poreikį naudoti specializuotas transporto priemones ir įrangą. Priklausomai nuo specifinio krovinio pobūdžio šios išlaidos gali skirtis. Reikalingo leidimo tipas taip pat turi įtakos kainai. Tam tikrais atvejais taip pat būtina naudoti papildomą palydinti automobilį.
Šilutės rajono savivaldybė tęsia ilgametę ir gražią tradiciją – pagerbti Pamario krašto verslo bendruomenę už reikšmingą indėlį į » Daugiau
Pirmaujanti Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ ir toliau savo „Airbus A220-300“ lėktuvus vadina Baltijos šalių miestų ir » Daugiau
Вильнюс — город в движении: переезды между районами, ремонт в старом фонде, студенческие семестры за границей, рост онлайн-торговли » Daugiau
Jau antrą sezoną įsibėgėja lietuviško derliaus logistika Nemunu maršrutu Jurbarkas–Klaipėda. Vidaus vandens kelių direkcija rugpjūčio 20 d. į » Daugiau
Mažosios bendrijos (MB) steigimas – populiarus pasirinkimas pradedantiesiems verslininkams Lietuvoje. MB yra lanksti smulkaus verslo forma, nereikalaujanti įstatinio » Daugiau
Palanga Airport, nestled on Lithuania’s stunning Baltic coast, is a small but bustling hub that serves as a » Daugiau
Griovimas seniai nebėra vien sunkios plieninės kūjo sūpynės – šiandien tai preciziškas inžinerinis procesas, kuriame dera struktūrinė diagnostika, » Daugiau
Naudotų sunkvežimių rinka Lietuvoje ir visoje Europoje išlieka ypač aktyvi. Dėl didelių naujų vilkikų kainų, ilgo pristatymo laikotarpio » Daugiau
Reklama yra ne tik žodžiai ar gražūs vaizdai – tai visų pirma patirtis, kurią prekės ženklas perteikia vartotojui. » Daugiau
Tvarumas tampa vis svarbesniu klausimu logistikos sektoriuje, ypač atsižvelgiant į Europos Sąjungos (ES) siekį iki 2050 m. sumažinti » Daugiau





Parašykite komentarą