Socialinis emocinis ugdymas, netradicinių darbo metodų taikymas
Autorius: Alma Burbienė, Juknaičių pagrindinės mokyklos mokytoja
Rubrikose: Švietimas

Nuotraukoje kairėje: lektorė Loreta Pabrinkienė, Kėdainių Juozo Paukštelio pagrindinės mokyklos socialinė pedagogė metodininkė ir socialinės pedagogės iš rajono mokyklų. Nuotrauka Šilutės rajono švietimo pagalbos tarnybos
Šilutės rajono socialiniai pedagogai, įvairių dalykų mokytojai išklausė Švietimo pagalbos tarnyboje organizuotą seminarą šiuo pavadinimu. Programos tikslas –suteikti mokytojams žinių apie socialinio emocinio ugdymo programų naudą, privalumus. Išbandyti terapijos, žaidimo, kūrybos metodus, naudojant kinetinį, spalvotą smėlį, jų pritaikymą praktinėje veikloje.
Lietuvos mokyklos vis aktyviau ieško nuoseklių metodų, kurie padėtų spręsti tarpusavio santykių problemas mokyklose. Lavindami socialinius emocinius įgūdžius, gilindami žinias apie emocinį intelektą, galime pasiekti geresnių vaikų akademinių pasiekimų, didesnės sėkmės jų gyvenime. Socialinio ir emocinio intelekto lavinimas yra susijęs su asmeniniu tobulėjimu.
Mokykla, kurioje patyčios yra kasdienis reiškinys, nėra ta vieta, kurioje vaikai jaučiasi skatinami mokytis ir bręsti. Todėl socialinis emocinis ugdymas organizuojamas taip, kad vaikai ir suaugusieji (t. y. ne tik mokiniai, bet ir mokytojai, tėvai) įgytų žinių, nuostatų, įgūdžių ir kompetencijų, būtinų psichikos sveikatai stiprinti ir išsaugoti. Programų diegimas Lietuvoje duoda siekiamų rezultatų tik tuomet jei programų diegimas nuoseklus.
Psichologai teigia, jog vaikai neturėdami tvirtų gebėjimų suprasti ir išsakyti savo emocijas, randa savų būdų, kaip susitvarkyti su kylančiais jausmais, juos „išveikdami“. Dažnai tai vyksta spontaniškai žaidimo ar kūrybos metu.
Psichoterapeutė D. M. Kalff pastebėjo, kad žaidimas smėliu padeda vaikams susitvarkyti su pykčiu, liūdesiu, baimėmis ir net vystymosi sunkumais, nes tai – pažįstama veikla, leidžianti vaikui pasijusti patogiai ir saugiai. Tad sudarant puikias sąlygas vaikui žaisti/kurti, leidžiame išreikšti svarbius jausmus ir patyrimus. Svarbiausia, naudojant šį metodą, yra ne galutinis vaiko žaidimo smėlyje „paveikslėlis“, bet pats procesas ir žaidimo vyksmas. Pagrindinis tikslas, kad vaikas žaisdamas išreikštų, „išveiktų“ jausmus, o suaugusiajam juos suprasti ir interpretuoti nėra būtina. Pats žaidimo procesas yra terapija. Naujos žinios ir metodai padės mokytojams ugdymo procese.

Skaitmeninių įgūdžių stiprinimas ir saugus naudojimasis technologijomis tampa vis svarbesni šiuolaikinėje visuomenėje. Kasmet organizuojama akcija „Skaitmeninės savaitės 2025“ » Daugiau

Kovo 4 dieną Šilutės F. Bajoraičio viešojoje bibliotekoje vyko varžytuvės „Gimtosios kalbos skrynią pravėrus“, dalyvaujant Šilutės pirmosios gimnazijos » Daugiau

Šiandien internetas yra neatsiejama kasdienio gyvenimo dalis, tačiau kartu jis kelia ir saugumo iššūkių. Todėl svarbu mokėti elgtis » Daugiau

2024 m. gruodžio 4 dieną Šilutės pirmosios gimnazijos Ic klasės mokinė Dovita Vaičiulytė ir jos mokytoja Laima Toliušienė » Daugiau

Spalio 3 d. Šilutės kultūros centre įvyko iškilminga Mokytojų dienai skirta šventė ir pedagogų apdovanojimų ceremonija, kurioje dalyvavo » Daugiau

Prieš naujus mokslo metus – džiugios žinios Traksėdžių Šilojų mokyklai ir Saugų Jurgio Mikšo pagrindinei mokyklai. Rugpjūčio 22 » Daugiau

Liepos 18 d. Šilutės rajono savivaldybės meras Vytautas Laurinaitis, vicemerai Daiva Žebelienė ir Tomas Budrikis, Administracijos direktoriaus pavaduotoja » Daugiau

2024 m. gegužės 16, 21, 28 dienomis Pagėgių savivaldybės Vydūno viešosios bibliotekos Piktupėnų filiale organizuoti pažengusiųjų skaitmeninio raštingumo » Daugiau

Savivaldybės vadovai susitiko su programos „Tūkstantmečio mokyklos“ (TŪM) koordinatoriais, dirbančiais Šilutės rajono savivaldybės mokyklose, dalyvaujančiose TŪM programoje. » Daugiau

Šilutės pirmojoje gimnazijoje gegužės 24-ąją prasidėjo ir iki 31 d. tęsis Tarptautinis jaunimo mainų projektas „Su Čiurlioniu“. Projektą » Daugiau
Parašykite komentarą