Socialinis emocinis ugdymas, netradicinių darbo metodų taikymas
Autorius: Alma Burbienė, Juknaičių pagrindinės mokyklos mokytoja
Rubrikose: Švietimas
Šilutės rajono socialiniai pedagogai, įvairių dalykų mokytojai išklausė Švietimo pagalbos tarnyboje organizuotą seminarą šiuo pavadinimu. Programos tikslas –suteikti mokytojams žinių apie socialinio emocinio ugdymo programų naudą, privalumus. Išbandyti terapijos, žaidimo, kūrybos metodus, naudojant kinetinį, spalvotą smėlį, jų pritaikymą praktinėje veikloje.
Lietuvos mokyklos vis aktyviau ieško nuoseklių metodų, kurie padėtų spręsti tarpusavio santykių problemas mokyklose. Lavindami socialinius emocinius įgūdžius, gilindami žinias apie emocinį intelektą, galime pasiekti geresnių vaikų akademinių pasiekimų, didesnės sėkmės jų gyvenime. Socialinio ir emocinio intelekto lavinimas yra susijęs su asmeniniu tobulėjimu.
Mokykla, kurioje patyčios yra kasdienis reiškinys, nėra ta vieta, kurioje vaikai jaučiasi skatinami mokytis ir bręsti. Todėl socialinis emocinis ugdymas organizuojamas taip, kad vaikai ir suaugusieji (t. y. ne tik mokiniai, bet ir mokytojai, tėvai) įgytų žinių, nuostatų, įgūdžių ir kompetencijų, būtinų psichikos sveikatai stiprinti ir išsaugoti. Programų diegimas Lietuvoje duoda siekiamų rezultatų tik tuomet jei programų diegimas nuoseklus.
Psichologai teigia, jog vaikai neturėdami tvirtų gebėjimų suprasti ir išsakyti savo emocijas, randa savų būdų, kaip susitvarkyti su kylančiais jausmais, juos „išveikdami“. Dažnai tai vyksta spontaniškai žaidimo ar kūrybos metu.
Psichoterapeutė D. M. Kalff pastebėjo, kad žaidimas smėliu padeda vaikams susitvarkyti su pykčiu, liūdesiu, baimėmis ir net vystymosi sunkumais, nes tai – pažįstama veikla, leidžianti vaikui pasijusti patogiai ir saugiai. Tad sudarant puikias sąlygas vaikui žaisti/kurti, leidžiame išreikšti svarbius jausmus ir patyrimus. Svarbiausia, naudojant šį metodą, yra ne galutinis vaiko žaidimo smėlyje „paveikslėlis“, bet pats procesas ir žaidimo vyksmas. Pagrindinis tikslas, kad vaikas žaisdamas išreikštų, „išveiktų“ jausmus, o suaugusiajam juos suprasti ir interpretuoti nėra būtina. Pats žaidimo procesas yra terapija. Naujos žinios ir metodai padės mokytojams ugdymo procese.
Šilutės rajono savivaldybės meras Vytautas Laurinaitis, vicemerai Daiva Žebelienė ir Tomas Budrikis Žibų pradinėje mokykloje apsilankė neeiline proga » Daugiau
Kovo 14-osios rytą Šilutės rajono savivaldybėje apsilankė jaunieji šilutiškiai iš Šilutės M. Jankaus pagrindinės mokyklos. Ketvirtokai domėjosi, kaipgi » Daugiau
Pirmiesiems pavasario pranašams sveikinant bundančią gamtą, 2024 m. kovo 7-8 dienomis Pagėgių savivaldybės Pagėgių lopšelio-darželio „Zuikučių“ ir „Boružiukų“ » Daugiau
Kovo 1 d. iškilmingos ,,Lietuvos mokytojas 2024” apdovanojimų ceremonijos, vykusios Kaune, metu garsiai suskambėjo Šilutės vardas! Tradiciniuose apdovanojimuose » Daugiau
Lietuvoje ir daugelyje pasaulio šalių 21-ąjį kartą minint Saugesnio interneto dieną bei įsijungiant į akcijos „Saugesnio interneto savaitė“ » Daugiau
Minint Tarptautinę saugesnio interneto dieną bei įsijungiant į visoje šalyje minimos akcijos „Saugesnio interneto savaitė 2024“ veiklas, š. » Daugiau
Sausio 26 dieną F. Bajoraičio viešosios bibliotekos Gardamo filiale, vyko edukacinė pamokėlė „Kad būtų puošniau…“ . Pamokėlės vedėja » Daugiau
Kadangi Pagėgių savivaldybės Vydūno viešoji biblioteka jau eilę metų yra įsitraukusi į respublikiniu mastu minimas informacinio raštingumo įgūdžių » Daugiau
Sausio 23 d. Šilutės rajono savivaldybės meras Vytautas Laurinaitis, vicemeras Tomas Budrikis, Švietimo, sporto ir kultūros skyriaus specialistai, » Daugiau
Šių metų lapkričio 4-5 dienomis Šilutės Pamario progimnazijos mokytojos Iveta Ambrulaitienė ir Asta Grigalienė lankėsi Jungtinėse Amerikos Valstijose » Daugiau
Parašykite komentarą