Pastatų, nesvarbu, pastarieji būtų gyvenamieji, pramonės ar komercinės paskirties, projektavimas – pirmasis svarbus žingsnis, atliekantis reikšmingą vaidmenį kalbant apie pastarųjų ilgaamžiškumą bei kokybę. Perdangos – detalė, projektavimo metu sulaukianti daug dėmesio. Pagrindinė šio pastato konstrukcinio elemento paskirtis – izoliuoti šilumą ir garsą. Svarbu paminėti ir tai, jog perdangų naudojimas supaprastina bei pagreitina statybų procesą: kai naudojamos perdangos, nebereikia paviršiaus lyginti keliais sluoksniais. Su šia sritimi tiesiogiai nesusiję žmonės, tikėtina, nežino tam tikrų niuansų, susijusių su vienos ar kitos statybinės medžiagos pasirinkimu. Tad šį kartą atskleisime paslapties šydą ir plačiau aptarsime kiaurymėtąsias perdangas.
Apie perdangų pasirinkimą
Plokštės, kurios gali būti naudojamos įrengiant perdangas, stogus bei kitas statybines konstrukcines, yra skirstomos į vientisąsias, neturinčias oro angų bei kiaurymėtąsias. Ekspertai pirmenybę teikia būtent šiam variantui, kadangi kiaurymėtosios perdangos geriausiai izoliuoja garsą, šilumą, yra atsparios karščiui bei drėgmei.
Vienas iš svarbiausių kriterijų renkantis perdangas – tinkamų gabaritų pasirinkimas. Ir šiuo atveju vientisoms plokštėms, turinčioms standartinius išmatavimus, kiaurymėtos perdangos „nušluosto nosį“: pastarosios gali būti pritaikomos atsižvelgiant į konkrečius užsakovo reikalavimus. Nors standartinis korėtosios perdangos plotis yra 1200 mm (aukštis 200–400 mm), didžiojo dalis gamintojų supjausto šias į siauresnes juostas, o perdangos galą nupjauna reikiamu kampu, taip gerokai supaprastindami tolimesnius statybų darbus.
Vientisų bei kiaurymėtųjų perdangų gamybai yra naudojamas betonas. Dažniausiai – C45/55 bei C50/60 klasės, pasižyminčios aukštu atsparumu išorinės aplinkos veiksniams bei ilgaamžiškumu.
Angų kiekis kiaurymėtoje perdangoje kiekis priklauso nuo plokštės išmatavimus, tačiau šį parametras gamintojas, atsižvelgdamas į užsakovo pateiktą brėžinį, gali koreguoti.
Vadinamoji skaičiuojamoji plokštės apkrova yra sudaryta iš nuolatinės apkrovos veiksnių, pavyzdžiui, lubų, grindų, stogo, vamzdynų bei kitų konstrukcijų svorio bei kintamosios, pavyzdžiui, sniego dangos svorio. Individualiai gaminant kiaurymėtų perdangų plokštes, įvertinus minėtus parametrus, apkrova, be pačios konstrukcijos svorio, svyruoja tarp 3–20 kPa. Šiuo atžvilgiu vientisa perdanga yra kur kas mažiau universali: apkrova svyruoja nuo 800 iki 830 kg/m2.
Atsparumas ugniai – vienas svarbiausių reikalavimų, keliama šiai statybinei medžiagai. Kalbant apie kiaurymėtas perdangas, šį parametrą, galintį būti 120, 90 arba 60 min., įtakoja plokščių skersmuo bei apsauginis betono sluoksnis.
Perdangos – „Kauno gelžbetonis“ siūlomas produktas, gaminamas laikantis aukščiausių kokybės reikalavimų bei atsižvelgiant į individualus kliento pageidavimus.
Apie perdangų montavimą
Atlikus pirmąjį žingsnį – kokybišką perdangos plokščių pasirinkimą, svarbu atkreipti dėmesį ir į kitą svarbų parametrą – tinkamą šių montavimą. Vienas pagrindinių reikalavimų, siekiant užtikrinti atlikto darbo kokybę – lygus paviršius perdangos montavimui. Tais atvejais, kai pagrindas nėra lygus, galima naudoti metalinius ar plastikinius lyginimo tarpiklius, kurie dedami po vientisąja plokštės dalimi.
Svarbu susipažinti su kiaurymėtųjų plokščių iškrovimo bei montavimo reikalavimais bei šiais vadovautis, priešingu atveju taip gali tapti priežastimi netinkamai atliktų darbų.
Kitas žingsnis – tarpų tarp plokščių bei jų galų betonavimas prie atramų, naudojant smulkiagrūdį betoną. Specialistai rekomenduoja rinktis C25 ir C30 klasė betoną. Svarbu, jog betonas neužpildytų plokštės angos. Šiam tikslui pasitelkiami specialūs angos dangteliai, akmens vata, putų polistirolas. Transportuojant skirtingo ilgio plokštes, šių paviršiuje gali atsirasti išlinkimai, kuriuos reikia išlyginti tuo atveju, kai jie viršija 8 mm. Tai atliekama arba apatinę perdangą pakeliant, arba, naudojant reikiamą svorį/specialų suveržimo prietaisą prispaudžiant viršutinę plokštę.
Laikantis minėtų rekomendacijų bei pasirinkus kokybiškas perdangų plokštes, šios džiugins ilgaamžiu tarnavimu.

Naudotų sunkvežimių rinka Lietuvoje ir visoje Europoje išlieka ypač aktyvi. Dėl didelių naujų vilkikų kainų, ilgo pristatymo laikotarpio » Daugiau

Reklama yra ne tik žodžiai ar gražūs vaizdai – tai visų pirma patirtis, kurią prekės ženklas perteikia vartotojui. » Daugiau

Tvarumas tampa vis svarbesniu klausimu logistikos sektoriuje, ypač atsižvelgiant į Europos Sąjungos (ES) siekį iki 2050 m. sumažinti » Daugiau

Tiekimo grandinė – tai sudėtingas, daugiaetapis procesas, kuris apjungia tiek žaliavų pirkimą, tiek gamybą, tiek logistiką ir prekių » Daugiau

Lietuva – viena iš pirmaujančių Baltijos šalių pagal saulės energijos plėtrą. Per pastaruosius kelerius metus šalyje sparčiai daugėjo » Daugiau

Logistikos pasaulyje dažniausiai kalbama apie laiką, maršrutus, automatizaciją ir efektyvumą. Sandėliai – tai tarsi didžiuliai organizmo plaučiai per » Daugiau

Augant verslui ir didėjant logistikos grandinės sudėtingumui – įmonės vis dažniau ieško lankstesnių ir efektyvesnių sprendimų savo sandėlio » Daugiau

Logistika ir sandėliavimas yra verslo stuburas – kuo efektyvesnė prekių transportavimo ir laikymo sistema, tuo mažesni kaštai ir » Daugiau

Automobilio paskola – tai puiki galimybė įsigyti savo svajonių transporto priemonę, tačiau prieš pasirašant sutartį, svarbu atidžiai pasverti » Daugiau

Amerika yra ta šalis, iš kurios į Lietuvą atkeliauja vis daugiau siuntų. Žinoma, tuo pačiu, daug siuntų vis » Daugiau
Parašykite komentarą